Ptáče
Malou komunitu ve státě Maine zasáhne tragická událost, jednoznačně jmenovat jejího viníka je ale těžké. Tíživost příběhu zde zručně ilustruje sugestivní vizuální pojetí, dávající vyniknout mizérii, ve které se postavy nacházejí, kterou ale probleskává také láska.
Lesley žije se svým manželem a dcerou v americkém maloměstě a vede spokojený život bez velkých dramat. To se však změní v okamžiku, kdy jednoho dne zapomene po směně zkontrolovat školní autobus, kterým každý den dováží děti ze všech koutů města do školy. Nadcházející mrazivé ráno znamená v jejím životě náhlý zvrat: na zadní sedačce nalezne polomrtvé dítě, které tam bylo po celou noc v zimě uvězněno. S průběhem policejního procesu, který má prověřit Lesleyinu vinu, začne tísnivá situace niterně poznamenávat i jednání jejího uzavřeného manžela a mladé dcery. Až symbolicky mrazivé zimní počasí společně s vizuálně vytříbeným stylem dotváří nepříliš vlídný pohled na komunitu amerického maloměsta. Debutující Lance Edmands zachycuje obyvatele v jejich různorodosti a vyhýbá se prvoplánově negativnímu líčení. Film se může pochlubit i nezvykle silnými hereckými výkony a obklopující tísnivou atmosférou.