Grigris
Mladý Grigris má ochrnutou nohu, ale svou taneční exhibicí budí obdiv barových hostů. Když výdělky z vystoupení nestačí na zaplacení nemocnice, kde se ocitl jeho nevlastní otec, zaplete se hrdina s místním podsvětím, a to se mu málem stane osudným. Sympatický film autora pocházejícího z afrického Čadu se letos v Cannes těšil přízni diváků.
Grigris má ochrnutou nohu, ale díky pevné vůli vyvolává svou taneční exhibicí nadšení u hostů místního baru. Když se jeho nevlastní otec octne v nemocnici a výdělky z vystoupení už nestačí, Grigris chce za každou cenu sehnat peníze, tím spíš, že se zamiloval. Co na tom, že jeho vyvolená nemá nejlepší pověst, důležité je, že mu ze všech sil pomáhá v nebezpečné situaci. Ústřední postavu vytvořil skutečný tanečník s handicapem, jehož Mahamat-Saleh Haroun objevil v rodném Čadu. Tvůrce, dobře známý divákům MFF Karlovy Vary, kde se hrály téměř všechny jeho filmy (naposledy v roce 2010 Křičící muž), odjel letos z Cannes sice bez ceny, ale jeho film získal sympatie diváků. Víc než zápletkou přitahuje příběh trochu naivního mladého muže jemným humorem, který provází autorův pohled na rozdíly v současném životě afrického města a vesnice. Nečekaný zvrat v závěru dramaticky vystupňovaného děje přivítalo obecenstvo spontánním potleskem.