Omar
Okupovaná Palestina, tři mladí muži, kamarádi z dětství, a jedna dívka se pokoušejí vydobýt si právo na vlastní život a zároveň dostát poslání bojovníků za svobodu své vlasti. Snímek nadaného palestinského režiséra, který vzdáleně připomene Shakespearova Romea a Julii, byl uveden na letošním MFF v Cannes v sekci Un certain regard.
Mladý Omar i přes velké riziko a létající kulky pravidelně přelézá obrovskou zeď rozdělující území Palestiny, aby navštívil svou tajnou lásku Nadiu. Nadia netuší, že Omar je spolu s jejím militantním bratrem Tarekem jedním z bojovníků za svobodu Palestiny, k nimž patří další z kamarádů z dětství Amjad, také do Nadii zamilovaný. Po smrtí končícím útoku, který mladí muži provedou coby akt odporu, je Omar chycen a proti své vůli se stává součástí hry na kočku a na myš s vojenskou policií. Arabská variace Shakespearova Romea a Julie je nemilosrdným připomenutím toho, že cesta do pekla může být lemována dobrými úmysly. Omar musí nejen čelit zlomovým životním rozhodnutím, ale také se utkat o své postoje a názory a dospět v muže. Drsný a realistický příběh zaujme dynamickou režií i autentickými hereckými výkony. Film, který natočil nadaný palestinský režisér Hany Abu-Assad, byl s úspěchem uveden na letošním MFF v Cannes v sekci Un certain regard.