Zánik
Šedesátiletý Gaby žije na farmě, kde chová ovce. Manželka ho opustila již před lety a dcery žijí v Montrealu. Starší z nich přichází s žádostí o finanční výpomoc. Kontemplativní snímek s přesvědčivostí přibližuje vnitřní svět Gabyho, který je nucen čelit zlomovému rozhodnutí v životě. Film byl uveden na MFF v Cannes v Týdnu kritiky.
Asi šedesátiletý Gaby Gagnon žije na farmě, kde chová ovce. Jeho otec zemřel, bratři nemají o farmu zájem, manželka ho opustila již před lety a dcery, které vždy hýčkal a které zbožňuje, žijí v Montrealu. Starší z nich náhle přichází s žádostí o finanční výpomoc. Gaby je nucen čelit zásadnímu rozhodnutí svého života. Prostý děj je vyprávěn lineárně v několika kapitolách. Režisér své hrdiny ani jejich činy nehodnotí, před divákem pouze rozprostírá nejednoznačný příběh, nabízející množství variant, jak na danou situaci nahlížet. Vizuálně působivý snímek šetří dialogy, ale téměř každá věta má význam. Herecký představitel Gabyho Gabriel Arcand dokáže pouhou fyzickou přítomností a oduševnělou tváří zprostředkovat vhled do duše člověka procházejícího zlomovým okamžikem v životě. Kontemplativní snímek nadějného quebeckého režiséra byl uveden na letošním MFF v Cannes v sekci Týden kritiky.