The Stone Roses: Made of Stone
„Pokud ten film necháte natočit někoho jiného, zabiju se," řekl režisér Shane Meadows kultovní manchesterské rockové kapele The Stone Roses a ta ho nechala režírovat energický dokument o jejím návratu. Meadows přežil, podaří se totéž nesváry sužovanému objektu jeho zájmu?
Takzvaný Madchester dal v osmdesátých letech Británii i celému světu kapely jako New Order, Happy Mondays anebo The Stone Roses. Poslední jmenovaní patří i k životním láskám režiséra Shanea Meadowse, který se ve svém entuziastickém dokumentu částečně ohlíží do historie, ale zejména zachycuje okolnosti comebacku kapely v roce 2012. Ten byl po šestnáctileté odmlce stejně nečekaný jako někdejší raketový vzestup kapely, která má v Británii kultovní statut. Snímek jednoznačně podtrhuje význam hudebníků, zároveň je ale představuje ve vší civilnosti. Z ňoumovitých pankáčů vyrostli pánové, kteří si na zkouškách dávají pěkně po anglicku čaj, před koncertem se v nich ale probouzí mnohem více. Přestože film přiznává nepřenositelnost fanouškovské zkušenosti, každý jednoduše pozná, že kouzlo The Stone Roses přetrvává. V příznivcích kapely, kterých se na velkolepém koncertě v Manchesteru nakonec sejde skoro čtvrt milionu, pak můžeme poznávat i typy, jaké známe z režisérových hraných filmů.