Duál
Osudy mladé Slovinky Tiny a stejně staré Dánky Iben se jednoho večera protnou v Lublani. Obě dívky, prožívající právě určitý životní zlom, se na okamžik otevřou jedna druhé a sblíží... Po mezinárodně úspěšném debutu Výlet přichází slovinský režisér s jemným příběhem, těžícím z atmosféry letního města a zkoumajícím pocity dnešní mladé generace.
Mladá Slovinka Tina pracuje přes léto na letišti jako řidička autobusu. Stejně stará Dánka Iben letí na dovolenou do Řecka. Její letadlo má však technickou závadu, a tak je dívka nucena zůstat přes noc v Lublani. Když Iben požádá Tinu, aby ji provedla po jejím rodném městě, Tina zprvu váhá, nakonec ale její přání splní. Obě dívky právě prožívají určitý životní zlom, a tak se na okamžik otevřou jedna druhé a sblíží... Po mezinárodně úspěšném debutu Výlet přichází slovinský režisér Nejc Gazvoda s jemným, citlivě napsaným příběhem, těžícím z atmosféry letního města a zkoumajícím pocity dnešní mladé generace. V jednom rozhovoru režisér k příběhu řekl: „Vždycky jsem chtěl natočit tak čistý milostný příběh, jak to jen jde; co začíná jako přátelství a pod vlivem okolností přeroste v lásku." Přesně padnoucí hudební doprovod obstaralo originální dánské dívčí duo Monkey Cup Dress.