Kulka pro Heydricha (České století)
Právě vypukla druhá světová válka a exilová vláda prezidenta Beneše se stejně jako zpravodajská služba vedená Františkem Moravcem snaží vyburcovat utlačovaný národ. Pohledy aktérů na možné metody se však i s ohledem na jejich důsledky rozcházejí. Rozdílné zájmy se ale nakonec mohou protnout ve shodě nad činem, který už jednoduše nelze odkládat. Spisovatel a scenárista Pavel Kosatík s režisérem Robertem Sedláčkem přijali výzvu a ve výpravné televizní sérii nabízejí neznámé, nebo dokonce záměrně opomíjené pohledy na klíčové události československé historie. Neusilují ale o jejich „mramorizaci", naopak je ukazují ve vší nejednoznačnosti a hybatele dějin neváhají odhalovat i v situacích, kdy dají najevo své slabosti. Výsledkem je plastický, dramaticky propracovaný a provokativní portrét, který jasně ukazuje, že občas nelze jen čekat na naplnění předpokládaného vývoje, ale je třeba toku dějin pomoci, jinak se stav věcí nehne z místa.