Cesta do lesa
Že je na vsi lépe než ve městě, to zjistili už hrdinové úspěšného filmu Cesta z města (2000). Ty nyní zastihujeme v obklopení přírodou, ale i podezřívavými vesničany, kteří nechtějí připustit, aby mezi ně zapadli novousedlíci, navíc když s sebou přitáhli podivné léčebné metody. Nastane mezi nimi smíření?
Bývalý „ajťák" Honza, jeho žena Markéta, která se věnuje alternativním formám léčby, a jejich dvě děti už dávno pochopili, že ve městě není tak blaze jako na vsi, blízko přírodě. Právě do lesů ráda utíká jejich dcera Anyna, která se seznámí s adjunktem Ludvou. Svět mladé zarputilé vegetariánky a svět mladíka, který má v popisu práce střílení zvěře, se ale přinejmenším zprvu nemohou prolnout, stejně jako se zpočátku střetávají světy jejich rodičů. Nastávají totiž chvíle, kdy je dobrá vůle vnímána s podezřívavostí, narušující mezilidské vztahy. Tomáš Vorel, jenž svůj film pojmenoval jako „hold českým lesákům a rolníkům, kteří statečně čelí přírodním živlům a agresivitě měst", se i tentokrát věnuje soudobým nešvarům. Režisér ale opustil křečovitou rozzlobenost svých posledních filmů a více se věnuje hledání klidu a rovnováhy. Ty zde vyvěrají z lůna přírody, která nakonec přemůže i ty nejpudovější lidské zášti.