Sezóna nosorožců
Básník a jeho žena byli za íránské islámské revoluce uvězněni. Po mnohaletém žaláři hledá Sahel svoji milovanou v Istanbulu. Je zde však ještě druhý muž, který Minu miluje. Z melancholických vzpomínek se vynořuje krutá pravda. Film byl inspirován deníky kurdského básníka Sadegha Kamangara.
Milostný příběh, osudový jako antická tragédie: básník Sahel Farzan a jeho žena byli v roce 1979, za islámské revoluce v Íránu, uvrženi do žaláře – ona na deset, on na třicet let. Přesvědčena, že její manžel už není naživu, odešla Mina se svými dětmi do Turecka; a právě do Istanbulu se ji zestárlý Sahel po svém propuštění vypraví hledat. Nablízku je však také její ctitel, jenž nelítostně zasahuje do jejich osudů. Z útrob minulosti, z melancholických vzpomínek, veršů a magických obrazů se vynořuje krutá pravda. Melodrama s tajemstvím roste do obžaloby režimu a represivních mechanismů, schopných zničit člověka. Film byl inspirován deníky kurdského básníka Sadegha Kamangara. Do hlavních rolí obsadil režisér legendárního protagonistu íránských předrevolučních filmů Behrouze Vossoughiho, italskou hvězdu Monicu Bellucci a populárního tureckého herce a režiséra kurdského původu Yılmaze Erdoğana. Dílo uvádí svým jménem Martin Scorsese.