Cesta
Putování pěti odsouzenců, propuštěných z vězení na ostrově İmralı na krátkou dovolenou. Film realizoval Şerif Gören podle scénáře žalářovaného Yılmaze Güneye, jenž mu dával přesné instrukce k natáčení. Po útěku do exilu Güney materiál sestříhal a ozvučil. Dílo získalo Zlatou palmu (ex aequo) na 35. MFF v Cannes.
Film popisuje putování pěti odsouzenců, propuštěných na dovolenou z věznice na ostrově İmralı. Ömer je Kurd a v jeho rodišti se bojuje. Seyit podniká svízelnou cestu zasněženým průsmykem, aby potrestal nevěrnou manželku Ziné. Mehmeta trápí pocit viny, neboť při přepadení klenotnictví zahynul jeho švagr. Mevlüt by se rád sblížil se snoubenkou, je ale ustavičně sledován jejími společnicemi. Yusuf přišel o doklady… Turecko po vojenském převratu (1980) je zachyceno jako země svíraná strachem, s všudypřítomnou policií, žebrajícími dětmi, rozmanitou a drsnou přírodou. Kromě vnějšího útlaku zde platí nelítostné zákony tradiční morálky. Film realizoval Şerif Gören podle scénáře Yılmaze Güneye, jenž mu z vězení dával přesné instrukce k natáčení. Po útěku ze žaláře Güney materiál v exilu sestříhal a ozvučil. Uvedení na 35. MFF v Cannes vzbudilo senzaci: dílo získalo Zlatou palmu (ex aequo s politickým dramatem Costy-Gavrase Nezvěstný) a Cenu FIPRESCI.