Jestli umřeš, zabiju tě
V pařížském baru se spřátelí Francouz Philippe s Kurdem Avdalem. Brzy však zasáhne osud a přiletí Avdalova krásná snoubenka Siba. Dokážou se všichni důstojně vyrovnat se smutkem, rozdílností kultur a nároky tradiční morálky? Černá komedie s magickými motivy o exilu, smrti, lásce a odpuštění.
Vejce natvrdo sblíží v pařížském baru Francouze Philippa, právě propuštěného z vězení, s Kurdem Avdalem, který tvrdí, že v Evropě pronásleduje iráckého válečného zločince. Do chlapského přátelství však zasáhne osud. „Kurdové neumírají přirozenou smrtí, ale na chemické zbraně, rakovinu nebo exil," říká Philippovi prodavač pizzy. Na scéně se objeví šest kurdských bratrů, přiletí krásná Avdalova nevěsta Siba a jeho pobožný otec Cheto. Černá komedie o lásce, smrti, smutku a odpuštění prezentuje tradiční témata, jakými jsou konflikt mezi tradicí a modernitou, venkovským a městským životem, život v diaspoře, střet civilizací, soužití kultur, patriarchální morálka, vlastenectví, víra, ženská emancipace, vražda kvůli cti. Pohlíží však na ně odlehčeně, se sladkobolným nadhledem, s nádechem magična, se smyslem pro absurditu a paradoxy života. V roli bytné, která hraje na klavír, uvidíme legendární Mylène Demongeotovou (Tři mušketýři, Fantomas).