Odchod dělnic z továrny
Zatímco v roce 1895 odcházeli v raném filmu bratří Lumièrů dělníci z továrny necelou minutu, v hypnotické variaci ikonického filmového díla sledujeme podobnou událost po dobu jedenácti minut. Co se za 117 let změnilo? A kdo jsou ti současní dělníci?
Název raného němého filmu Dělníci odcházející z Lumièrovy továrny v Lyonu o něm říká v podstatě vše. Jeho současná variace je víceznačnější. Zatímco nejprve rozeznáváme neurčité postavy ve zdánlivě nekonečné chodbě, nakonec jim pohlédneme tváří v tvář. Režisérka ve svém precizně rozvrženém filmu pracuje nejen s kulturní pamětí, když navazuje na jedno z nejslavnějších děl filmové historie, ale neváhá též využívat atraktivitu média a podmanivě rytmizovat záznam zdánlivě banální události.