Dopis
Impresionistický a zneklidňující černobílý krátký dokument, ve kterém Sergej Loznica (Moje štěstí, V mlze) zavádí diváka na severozápad Ruska, do starého dřevěného domu, který je stejně jako jeho obyvatelé zjevně jen pramálo dotčen současnou civilizací. Co to je za stavbu?
Enigmatické černobílé záběry ležely v archivu režiséra Loznici celou dekádu, aby nyní obohatily jeho filmografii, kterou se prolíná setrvalý zájem o lidi pocházející z bývalého sovětského bloku a o to, jak se proměňují jejich povahy. V tomto krátkém dokumentu odkudsi ze severozápadu Ruska zprvu pracuje s nejistotou, kde se vše vůbec odehrává, a záběrům i neurčitým figurám v nich dává vyloženě nadčasovou auru. Dojem citelné izolace zde dospěje až k odhalení tajemství, které jasně říká, že klid ještě neznamená bezpečí.