Ain't Them Bodies Saints
Texas, 70. léta. Bob a Ruth, milenci na dráze zločinu, jsou po neúspěšné loupeži dopadeni. Bob na sebe bere vinu za postřelení policisty a jde do vězení. V elegicky laděném snímku uchvacujících vizuálních kvalit, který byl uveden v Sundance a Cannes, excelují Casey Affleck, Rooney Mara a Ben Foster.
Texas, 70. léta. Bob Muldoon a Ruth Guthrieová, milenci na dráze zločinu, jsou po neúspěšné loupeži dopadeni. Bob na sebe bere vinu za postřelení místního policisty Patricka Wheelera a jde do vězení. O čtyři roky později se mu však konečně podaří uniknout na svobodu a jeho první kroky nemohou vést jinam než do místa, kde se po jeho odchodu za mříže Ruth narodila dcera. Pokud jde o očekávané atributy žánru „psaneckých" filmů, vášnivý cinefil Lowery rozhodně nejde prošlapanou cestou. Akcí nabitého přepadení či útěku z vězení s přestřelkami se divák nedočká. Tvůrcův lyrizující pohled je upřen na postavy, jejich niterné konflikty v situacích, kdy jsou nuceny činit fatální rozhodnutí. Elegicky laděný snímek uchvacujících vizuálních kvalit, který originálním způsobem oživuje mytologii amerického Západu, připomene tvorbu Roberta Altmana, Terrence Malicka či spisovatele Cormacka McCarthyho. Diváci festivalů v Sundance a v Cannes, kde byl film s enigmatickým názvem, odkazujícím k polozapomenuté folkové baladě, úspěšně uveden, ocenili vedle řady kvalit i excelující herce Caseyho Afflecka, Rooney Maraovou a Bena Fostera.