Dopraváci
Dějištěm tohoto drsného, napínavého a inteligentně vymyšleného kriminálního thrilleru jsou hlavní třídy a ulice současné Varšavy. Tématem je vše prostupující korupce, prorůstající i do řad policie. Scenárista a režisér v jedné osobě se zaměřuje na sedm příslušníků oddělení dopravní policie, kteří mají na starost bezpečnost silničního provozu ve městě. Jsou nejen kolegy, ale i přáteli. Životy všech však změní záhadná smrt jednoho z nich. Sociálně kritické žánrové dílo výrazné kvality zhlédl v Polsku už milion diváků. Stejně jako v předchozích Smarzowského filmech i tady se dějově komplikovaný příběh odehrává v nihilistickém světě, kde amorálnost a prodejnost jsou na denním pořádku. Je zřejmé, že každý z policistů reprezentuje jeden ze sedmi smrtelných hříchů, aniž by to film nějak příliš ostentativně zdůrazňoval. Ztělesněním pýchy je protagonista seržant Krol (Bartłomiej Topa), který má poměr se svou kolegyní.