Věci, tak jak jsou
Nespolečenský třicátník Jerónimo žije samotářsky za barikádou svého plnovousu a svých předsudků. V domě, který pronajímá cizincům, chce mít všechno pod kontrolou. Přísná rutina je narušena, když se za dveřmi objeví s kufrem atraktivní Norka Sanna. Přestože Jerónimo není zrovna prototypem latinskoamerického milovníka a Sanna zase nereprezentuje chladnou seveřanku, jejich kultury a životní postoje se střetnou zásadním způsobem. Stejně jako ve svém debutu pokračuje režisér v úvaze o Chile a Chilanech, v hledání jejich identity prostřednictvím konfrontace s cizinci. „Film se zrodil z potřeby mluvit o nedostatku důvěry a jakési kolektivní paranoie, která sužuje naši společnost. A také o samotě, do které tě tato absence důvěry může uvrhnout. Jerónimův dům představuje dnešní Chile s velmi silnými společenskými předsudky, ve všem máme zpoždění." Ze tří protagonistů snímku jsou dva neherci. Roli Jerónima ztělesnil známý fotograf Cristóbal Palma.