Pod pískem
Marie a Jean jsou manželé, jejichž život získal svůj ustálený rytmus mnoha společně strávenými roky. Prázdniny začínají jako obvykle ve svém venkovském domě. Jednoho dne jdou společně na pláž. Zatímco se Marie opaluje, Jean se jde vykoupat. Již nikdy se však nevrátí zpět.
Snímek mladého francouzského režiséra v sobě i tentokrát spojuje všechny prvky Ozonova specifického režijního rukopisu – humor, tajemství a pronikavý a citlivý psychologický pohled do nitra hlavní postavy. Marie a Jean jsou manželé, jejichž život získal svůj ustálený rytmus mnoha společně strávenými roky. Prázdniny začínají jako obvykle ve svém venkovském domě. Jednoho dne jdou společně na pláž. Zatímco se Marie opaluje, Jean se jde vykoupat. Již nikdy se však nevrátí zpět.. Režisér François Ozon ke vzniku filmu podotýká: „Při natáčení tohoto snímku jsem byl inspirován událostí, která se stala, když jsem byl malý. Byl jsem na pláži s rodiči, často jsme tam viděli postarší manželský pár. Jednoho dne se šel muž koupat a už nikdy se nevrátil. Helikoptéry ho všude hledaly a nikdo se pak již nechtěl jít koupat. Často jsem myslel na tu ženu, jak se vrací sama do svého domova, pouze s manželovými věcmi, a ptal jsem se sám sebe, co se dále odehrávalo. Existovalo pro mne mnoho možností toho, co se stalo – manžel se mohl utopit, nebo dokonce utéct.“