Albín jménem Nói
Objevem islandské kinematografie je výrazný nový talent, tvůrce oceňovaných krátkých snímků Dagur Kári, který nyní debutuje celovečerním filmem. Portrét nadaného dospívajícího mladíka, jenž žije v chladné přímořské vesnici a jenž v životě odmítá uznávat běžné hranice, diváka okamžitě osloví prostřednictvím nápadité směsi realismu, humoru a metaforické poetiky. Nói (debutující Tómas Lemarquis) je holohlavý, věčně se usmívající sedmnáctiletý mladík, který bydlí u babičky Liny (Anna Fridriksdóttirová). Jeho otec Kiddi (Throstur Leo Gunnarsson) žije sám a zápasí se závislostí na alkoholu. Nói pravidelně chodí za školu, avšak když pozná pohlednou Iris (Ellin Hansdóttirová), všechno se začne měnit. Nói dá dohromady potrhlý plán na vyloupení banky… Lemarquis, připomínající oživlého Barta Simpsona, zde upoutává svou energií a naivní nemotorností.