Nedotčeni Západem
Volně inspirován románem Diéga Brosseta Sahara: Nedotčeni západem natočil francouzský dokumentarista Raymond Depardon životní příběh jednoho z posledních svobodných mužů pohybujících se po nejznámější poušti světa na počátku dvacátého století.
Volně inspirován románem Diéga Brosseta Sahara: Nedotčeni západem natočil francouzský dokumentarista Raymond Depardon životní příběh jednoho z posledních svobodných mužů pohybujících se po nejznámější poušti světa na počátku dvacátého století. Opuštěný chlapec adoptovaný neznámými lovci se zakrátko stal respektovaným průvodcem, který se postupně snaží uniknout postupující kolonizaci. „Brossetovu knihu jsem objevil asi před dvanácti lety, tehdy mi ji popsali vojáci francouzského oddílu Camel jako svou bibli. Přitahoval mne její titul, který se mi zdál velmi moderní,“ říká Depardon. Uchvacující černobílá pocta Sahaře a jejím obyvatelům byla natočena na starý typ kamery, která jako jediná byla s to čelit písečným bouřím. Obrazy připomínající svou nehybností fotografie znázorňují život a komunikaci lidí zhruba před devadesáti lety. Síla snímku je v antropologicky přesném znázornění životních návyků a zvyklostí příslušníků nomádských kmenů.