Zblízka
Známý švédský fotograf Georg Oddner očima slavného filmového režiséra Jana Troella. Portrét fascinující osobnosti s duší jazzového muzikanta, svědectví o celoživotním hledání poetického aspektu skutečnosti skrz hledáček fotoaparátu.
Fotografa Georga Oddnera a filmaře Jana Troella nepojí jen společná vášeň pro obraz, ať strnulý, či v pohybu, nýbrž i dlouholeté přátelství. Tvůrce Emigrantů či Hamsuna, komponuje portrétní dokument s hlubokou znalostí nejen Oddnerova díla, ale i jeho osoby. Prostřednictvím vzpomínek a fotografií se společně vracejí do Oddnerova dětství, tráveného částečně ve Švédsku, částečně v matčině vlasti Rusku. S mladým jazzovým bubeníkem Oddnerem odjíždíme do New Yorku, kde sledujeme začátky jeho kariéry módního fotografa, sbírajícího první zkušenosti ve studiu legendárního fotografa Richarda Avedona. Mostem mezi jazzovou hudbou a fotografií je Oddnerovi všudypřítomný a esenciální rytmus, zdroj vitality melodie i obrazu. Troell představuje jeden život naplněný fascinací lidskými tvářemi, touhou zobrazit specifický jazyk, kterým hovoří objekty, zachytit onen okamžik, jenž vyzařuje známky života a zároveň věčnosti. Fascinující osobnost populárního švédského fotografa s duší muzikanta, strhujícího vypravěče a současně vnímavého a pozorného posluchače a pozorovatele.