Golem: Duch vyhnanství
Půvabná moderní verze biblické knihy o Ruth reflektuje osud dvou sofistikovaných žen, které se vyrovnávají s životem imigrantek poté, co musely opustit Francii. Ve filmu hraje mimo jiné i Bernardo Bertolucci.
Také druhý díl „golemovské trilogie“ se opírá především o harmonické splynutí extravagantních optických vjemů s meditativními texty vzešlými z židovské tradice a mystiky. Na rozdíl od prvního snímku však je o rok starší díl nazvaný The Spirit of Exile konvenčnější, což se nakonec projevuje i v tom, že režisér Gitai využil celistvého příběhového námětu – biblické knihy Rút. Do moderní Paříže je tak přenesena postava Maharala, který z beztvarého bahna stvoří bytost, jež má za úkol chránit poutníky, nomády, nikoliv pouze židovské. A jsou zde i Elimelech, jeho žena Naomi a jejich dva synové, kteří opouštějí Betlém, aby dorazili do města Moab. Zde však všichni muži postupně zemřou a zůstává jen Naomi a její snacha Rút. Obě ženy spolu navážou křehké přátelství.