Good Bye, Lenin!
Východní Německo, do pádu berlínské zdi zbývá pouze několik dní. Alexova matka měla srdeční záchvat a upadla do kómatu. Poté, co se probere, je Alex doktory varován, že jakýkoli citový šok by ji mohl zabít. Proto se rozhodne zatajit skutečnost, že matčino socialistické Německo již není tím, čím bývalo. Na MFF v Berlíně 2003 získal snímek cenu Modrý anděl, udělovanou nejlepšímu evropskému filmu.
Říjen 1989, východní Německo, do pádu berlínské zdi zbývá pouze několik dní. Pro Alexe a jeho sestru se ale život již změnil. Jejich matka měla srdeční záchvat a upadla do kómatu. Poté, co se z něho k nesmírné radosti a úlevě Alexe po osmi měsících probrala, socialistické Německo již není tím, čím bývalo. Alex, který je doktory varován, že jakýkoli náhlý šok či citové rozrušení by matčino slabé srdce nemuselo vydržet, se rozhodne matce zatajit skutečnost, že v jejím milovaném východním Německu nastoupil kapitalismus. Proto donutí celé své okolí předstírat, že se nic nezměnilo, tím se však dostává do stále absurdnějších situací. Tragikomický snímek, připomínající Hřebejkovy Pelíšky, výborně evokuje atmosféru bývalé NDR. Obsazení hlavní role Alexe mladým Danielem Brühlem výrazně přispělo k vřelosti a lidskosti, která z filmu sálá. Na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně byl snímek promítán v soutěži a získal Modrého anděla - cenu pro nejlepší evropský film.