Pater familias
Ve strhujícím režijním debutu Francesca Patierna je odkryto prostředí spodiny jednoho města poblíž Neapole, a to se vší jeho brutalitou. Navzdory tvrdým a krutým výjevům snímek prokazuje jemnost v tom, jak umně proplétá jednotlivé příběhy mladých rebelujících antihrdinů, odsouzených k záhubě. Matteo (Luigi Iacuzio) získá jednodenní povolení k opuštění věznice. Záblesky vzpomínek mu na cestě domů připomínají depresivní poměry, které jej přivedly za mříže. Různorodé příběhy vytvářejí zvláštní směs minulosti a přítomnosti, završenou optimistickým závěrem. Autoritativní otec zde pokaždé vystupuje jako nějaký zlovolný stín. Příběhy vznikly volně podle faktografické knihy spoluscenáristy Massima Cacciapuotiho a vyznačují se syrovou věrohodností, dokonce i v těch nejodpudivějších momentech.