Padlé ženy
Irsko v šedesátých letech minulého století. V klášteře vedeném řádem milosrdných sester si mladé dívky odpykávají hřích, kterého se z pohledu společnosti dopustily. Režisér realisticky a velmi působivě zachytil podmínky, v nichž dívky žily, i jejich jednotlivé osudy. Film získal Zlatého lva na MFF v Benátkách v roce 2002.
Irsko v šedesátých letech minulého století. Do kláštera vedeného řádem milosrdných sester jsou posílány provinilé dívky – svobodné matky nebo dívky, které se chovaly příliš vyzývavě nebo se staly nevinnými oběťmi znásilnění. Žádná z nich si však nedovede představit, co ji za zdmi kláštera, kde si svůj „hřích“ musí odpykat, čeká. Tvrdá práce je asi tím nejmenším zlem. Pobyt přináší i ponížení a přísné despotické zacházení sester, včetně sestry představené, zaštiťující se tím, že jedná z vůle boží a pro dobro svých schovanek. Režisér Peter Mullan k snímku dodává: „Nikdy bych nebyl schopen sám takovýto příběh vymyslet, nejsem tak dobrý v dramaturgii. Co je pro mě opravdu velké zklamání, je postoj některých lidí, kteří tvrdí, že se nikdy nic takového nestalo. Přesto nepovažuji svůj film za protikatolický. Považuji ho za pokus napravit křivdu, jež se stala tisícům mladých dívek. A udivuje mě, že poslední ‚polepšovna‛ tohoto typu byla v Irsku zrušena teprve před šesti lety".