Sůl
Děj snímku se odehrává v zapomenutém městečku na východním pobřeží Islandu. Jeho hrdiny jsou tři mladí lidé – sestry Hildur a Svava a Svavin přítel Aggi. Komorní, dokumentaristicky laděný příběh vyniká vystihnutím syrovosti a krásy krajiny, která ovlivňuje povahu a jednání svých hrdinů.
Příběh snímku se odehrává v zapomenutém městečku na východním pobřeží Islandu. Jeho hrdiny jsou tři mladí lidé – sestry Hildur a Svava a Svavin přítel Aggi. Obě sestry vyrůstaly celý život v tomto městečku a spolu s matkou pracují v továrně na zpracování ryb. Hilduřin intenzivní a velmi blízký vztah k sestře je narušen ve chvíli, kdy Svava odejde do Reykjavíku. Hildur a Aggi se rozhodnou Svavu navštívit, jejich cesta však skončí velmi záhy a nečekaně v jiném městečku poruchou vozu. Při nuceném čekání na jeho opravu se postupně sbližují, a tak lépe poznávají nejen jeden druhého, ale také sami sebe. Komorní, dokumentaristicky laděný příběh vyniká vystižením syrovosti a krásy krajiny, která ovlivňuje povahu a jednání svých hrdinů. Režisér k snímku podotýká: “Nejdůležitějším motivem k natočení filmu bylo mé setkání s Brynjou Thora Gudnadottirovou. Její přirozenost a uchopení postavy mne přesvědčilo o tom, že natočím film s neherci a v dokumentárním stylu. Mnoho scén tak vznikalo spontánně až během filmování.“