Život
Jiyan je desetiletá dívka, jež jako mnoho dalších dětí osiřela při iráckých chemických a biologických útocích na kurdské město Halabja. Diari je americký Kurd, který se snaží do rozvráceného města a mezi zdecimované obyvatelstvo vnést novou naději.
Pět let po bombardování Halabji iráckými biologickými a chemickými zbraněmi se do své domoviny vrací americký Kurd Diari, aby v troskách města založil sirotčinec. Setkává se s desetiletou Jiyan, osiřelou dívkou, jež na své tváři nosí hrůznou upomínku na útoky v podobě jizev od popálenin. Postupně se mezi nimi vyvine silný vztah a Diari pojmenovává svůj sirotčinec po Jiyan. V průběhu své návštěvy Halabji poznává Diari pestrou škálu místních obyvatel, z nichž mnozí jsou stále fyzicky či psychicky poznamenáni účinky chemických útoků. Je mezi nimi také Jiyanin jediný žijící příbuzný Sherko, dvanáctiletý chlapec, jehož rodina rovněž zahynula v oblacích jedovatých plynů. Zatímco Sherko sní o tom, že se jednou ožení s Jiyan, ona touží spatřit květiny, jejichž obrázky si prohlíží na přebalech časopisů. Kromě práce na výstavbě sirotčince vnáší Diari jiskru naděje a štěstí do životů Jiyan a Sherka. Toto povzbudivé období má ovšem krátké trvání; když Diari odjíždí, oba sirotci se znovu uzavírají do svého osamění bez vyhlídky na lepší budoucnost. Podobná atmosféra a rozpoložení mysli panuje v celé Halabje. Diari odchází se slibem brzkého návratu, nyní však zanechává slzící Jiyan na místě, kde ji poprvé potkal - na houpačce pod osamoceným stromem uprostřed pustiny.