Vrať se, Lumumbo
Do ospalého estonského městečka přijíždí na počátku 60. let mladík přezdívaný podle známého afrického bojovníka za svobodu Lumumba. Má jen tetu, která tu dostala místo kulturní referentky. Ve škole se spřátelí s Elsou a Reinem, jenž nedávno ztratil matku, a společně zažívají první citové poryvy dospívání.
Tahle mládež už nepoznala válečné utrpení a slovo hrdina pro ni mnoho neznamená. Píší se 60. léta, Sovětský svaz bojuje alespoň za svobodu Afričanů a mladí Estonci žijí, jak se dá. Po škole utíkají do okolních lesů a k řece, večer jdou do místního kina a cesta ke světlým zítřkům je pro ně nudně šedivá. Do ospalého estonského městečka přijíždí nová kulturní referentka společně se svým osiřelým synovcem, jemuž se podle známého afrického bojovníka za svobodu přezdívá Lumumba. Vzpurný mladík se spřátelí s Elsou a Reinem, jemuž nedávno zemřela matka. Reinův otec se neumí vyrovnat s náhlou prázdnotou, a protože ani teta Aurora nikoho nemá, trojlístek se pokusí svést je dohromady. Jenže čas dospívání není nijak snadný a oba chlapci poprvé poznávají sílu i bolest, která se skrývá v lidských citech – v přátelství, v první lásce i v prvním setkání se smrtí...