Kronika jednoho dne
Starého soudce Rimšu rozruší zavraždění jeho dávného přítele, profesora Muratovase. Nechápe, proč jediný svědek tragédie - profesorův žák - se ani nepokusil o její odvrácení. Ačkoli je mladý muž mimo podezření, Rimša ho obviňuje z morálního selhání, projevil podle něj trestuhodnou lhostejnost.
Starý komunista a idealisticky založený soudce Rimša je otřesen. Kdosi zavraždil jeho dávného přítele, profesora Muratovase. Jediným svědkem zločinu byl profesorův žák. Ačkoli není s to objasnit jeho okolnosti, je mimo podezření. Rimša nechápe, proč se mladý muž alespoň nepokusil odvrátit nebezpečí, a klade mu to za vinu... Po čase se oba muži setkají v letadle mířícím do Leningradu a dávná událost vyvstane v novém světle... Film je pojat jako drama morálního selhání, jímž je podle autora zdánlivě nevinná lhostejnost.