Můj život beze mne
Ann je 23 let. V 17 se vdala, má dvě malé děti, manžela, který je většinou nezaměstnaný, matku, která nenávidí celý svět, otce, který je už deset let ve vězení... Pracuje jako noční uklízečka na univerzitě, kam nikdy nebude moci chodit ve dne. Bydlí v karavanu na zahradě své matky, na kraji Vancouveru. Tato existence se zcela změní po prohlídce u lékaře, který jí vyměří maximálně tři měsíce života. Od tohoto dne paradoxně Ann objeví chuť žít. "Nakonec zjistíš, že tvůj celý život byl jen sen a teď se probouzíš..." Ann, aniž by svému okolí přiznala diagnózu, se rozhodne sepsat seznam toho, co musí stihnout před svou smrtí. Těchto deset přikázání začne okamžitě naplňovat: "Několikrát za den říci mým dcerám, že je miluji. Najít Donovi jinou ženu, kterou by měly holčičky rády. Nahrát holčičkám vzkazy k narozeninám pro každý rok jejich života. Navštívit tatínka ve vězení. Říkat, co si myslím. Milovat se s jinými muži, abych věděla, jaké to je. Dosáhnout toho, aby se do mě někdo zamiloval..."