Vagabund
Populární a masově rozšířenou formou společenské zábavy je v Maďarsku tzv. hnutí lidového tance. V jedné takové budapešťské tančírně nalézají útočiště a chybějící společenství hrdinové filmu – ztracené existence velkoměsta.
Počátkem 70. let 20. století se v Maďarsku začalo šířit hnutí takzvaných tanzhauzů –tančíren, které mají svůj původ v prostředí sedmihradských Maďarů. Po celé zemi, na venkově i ve městech, začaly vznikat tančírny, kde mladí lidé po večerech provozovali tradiční lidové – většinou kolové – tance a hudbu různých etnik. Dodnes je to velmi populární a masově provozovaný způsob společenské zábavy. V tomto prostředí specifické subkultury se ocitají hrdinové filmu, vesměs ztracené existence – vagabundi. Do tančírny náhodou zabloudí Karesz, vychovaný v dětském domově a potulující se s gangy mladých kriminálníků. Najde zde komunitu poskytující mu citové zázemí, jež jako kluk z ulice tolik postrádá. O mnoho starší moldavský gastarbeiter, který zde pracuje načerno a neumí se sžít s prostředím velkoměsta, tu má možnost hrát v kapele hudbu své rodné vsi… Hraný příběh se neustále prolíná s autentickými ukázkami maďarských, jugoslávských i cikánských tradičních tanců a hudby.