Van Gogh
Svébytný záznam posledních dní Vincenta van Gogha, strávených v městečku Auvers-sur-Oise, je příběhem lásek a bojů samotářského umělce s krajinou, lidmi a vlastní duševní chorobou. Jacques Dutronc získal za svůj herecký výkon Césara, na nějž byl snímek nominován i v jedenácti dalších kategoriích.
Na sklonku jara 1890 přijíždí malíř Vincent van Gogh do městečka Auvers-sur-Oise nedaleko Paříže, aby hledal azyl u lékaře Gacheta, jenž je známým přítelem umělců. Přestože drsný umělec nemá pochopení pro některé klenoty lékařovy sbírky, sbližuje se s Gachetem i s jeho dcerou Marguerite, jež svým mládím a krásou spontánně a nevyhnutelně „kopíruje“ přeslazený renoirovský styl. Samotářský, exaltovaný podivín, který vyráží za inspirací do prosluněné krajiny a nebrání se portrétovat vzdělaného lékaře a jeho citlivou dceru stejně jako nejnuznější, nevědomé venkovany, se rychle vpisuje do dosud poklidného života městečka. Prudce se zhoršující duševní choroba však komplikuje existenci nepřizpůsobivému umělci i jeho okolí. Situaci ještě zhorší návštěva umělcova mladšího bratra Thea, který nevýdělečného sourozence celý život nezištně podporuje a který se nedávno konečně oženil. Theova manželka Johanna a bezvýznamná pařížská prostitutka se stávají dalšími osudovými ženami v životě malíře, který každý den pokrývá nové plátno temnými odrazy své zmučené duše. Vincent nezadržitelně směřuje k tragickému konci svého života, završenému sebevraždou. Zůstává po něm však nejen jeho dílo, ale i lidé, kteří pochopili – dřív než historici umění – jeho lidský odkaz. Jacques Dutronc získal za svůj herecký výkon Césara, a na tuto cenu byl snímek nominován i v jedenácti dalších kategoriích. Film byl rovněž uvrden v soutěži na MFF v Cannes 1991.