Cesta do Tarakanu
Filmař Karel Doing se po šedesáti letech vydává po stopách svého strýce, zavražděného Japonci roku 1942 na indonéském ostrůvku Tarakan. Vysoce intimní cestovní deník představuje zároveň neokázalou kinematografickou vzpomínku, doplněnou úryvky ze strýcových dopisů a archívními archivními záběry.
Po šedesáti letech "probouzí" režisér Karel Doing příběh svého strýce Eda Huise in´t Velda, zavražděného Japonci v roce 1942 na indonéském ostrůvku Tarakan. Vydává se na cestu po strýcových stopách, navštěvuje přístavy (Amsterdam, Janov, Port-Said), zastavuje se v Jakartě a na Borneu. Citace z Edových dopisů autor ilustruje záběry archivních dokumentů z kolonialistických dob, které kombinuje s vlastními komentáři ve formě cestovního deníku, doprovázejícími materiál pořízený na Super8. Zatímco se s kamerou v průběhu cesty se spíše rozhlíží, možná ve snaze plně využít čas určený na krátkou zastávku a vstřebat co nejvíce (snad proto i časté záběry z jedoucích dopravních prostředků), na samotném Tarakanu dojde k neokázale pietnímu zklidnění a spočinutí spíše na detailech připomínajících dávnou strýcovu přítomnost. Navzdory vysoce vyklenutému oblouku času a tisícům námořních mil si snímek uchovává po celých padesát minut to, co jej činí jedinečným - silně intimní ladění.