Ohřívaná polévka
V roce 1913 byla Makedonie roztržena na tři části. Tragické osudy země krutě poznamenaly život Kateriny, prosté ženy z města Prilep. Vypráví o sobě televiznímu režisérovi ze Skopje. Rebelem byl už její děd. Když se narodila, její otec komunista byl v srbském vězení. Srbský učitel ji zmrzačil, když odmítla psát srbská písmena. Zažila bulharizaci, německou okupaci. Otec padl jako partyzán, ji uvěznili za odboj. Pak se oslavoval Tito a Stalin. Katerina se zamilovala do vojáka Istvána, Maďara ze Subotice. Mládežníci Žako a Cena vykoupili předešlou kolaboraci komunistickou horlivostí. Dali zatknout Katerinu jako agentku naverbovanou Istvánem. Když byly v jejím domě nalezeny zbraně z doby otcova odboje, musela na čtyři roky do koncentráku. Po Stalinově smrti začalo propouštění vězňů. Katerina potkala v dětství jí zaslíbeného Božina... Zestárlá Katerina žije s Božinem ve mlýně. O své minulosti promluvila až nyní, před kamerou. Městečko je zneklidněno jejím svědectvím...