Soudruh Bojkenžajev
Příběh oddaného soudruha Bojkenžajeva, který se na přání rodné strany ujme vybudování internacionálního hřbitova. Slavnostní zahájení provozu je však podmíněno pohřbem uzbeckého nebožtíka. Aby neohrozil literu usnesení, soudruh Bojkenžajev si disciplinovaně přivolá vlastní smrt.
Za sovětské éry kdesi v Uzbekistánu. Sotva ruský papaláš Petr Andrejevič vysloví na recepci přání, aby tu existoval internacionální hřbitov, kde by vedle sebe leželi Uzbeci, Rusové, Židé a Korejci, raní ho mrtvice. Místní funkcionáři svěří realizaci jeho odkazu oddanému soudruhovi Bojkenžajevovi, který se osvědčil na školních besídkách a na přehlídkách jako představitel Lenina. Úslužný Bojkenžajev se nadšeně ujme svého úkolu. Na úpravu plochy pojednané jako pěticípá hvězda mobilizuje techniku, armádu a mládežnické brigády. Místní lidé jen vrtí hlavami. Konečně je dílo dovršeno a je určeno i datum zahájení provozu. Podle usnesení má být prvním nebožtíkem Uzbek. Avšak v márnici leží jakýsi Afanasij, kterého navíc korejská šamanka probudí k životu. Uzbeckého nebožtíka jeho rodina zapře a tajně pohřbí podle muslimského obřadu. Aby nezklamal stranické vedení, Bojkenžajev se převlékne do černého a za zvuků Leninovy oblíbené Appassionáty ulehne a přivolá si smrt. Může se konat slavnostní pohřeb - za účasti truchlících mas a salutujících pionýrů.