Moc a teror: Noam Chomsky v dnešní době
Noam Chomsky, emeritní profesor na Massachusetts Institute of Technology, po léta patří k tichým, leč vytrvalým kritikům americké zahraniční politiky. Ani po teroristickém útoku na New York 11. září se nebál připomenout spoluzodpovědnost USA za rozmach světového terorismu.
Po léta byl světově uznávaný intelektuál Noam Chomsky tichým, leč vytrvalým kritikem zahraniční politiky USA. Čtyřiasedmdesátiletý muž je emeritním profesorem na Massachusetts Institute of Technology a za své lingvistické teorie získal řadu akademických cen, včetně Japan´s Kyoto Prize. Už od dob vietnamského válečného konfliktu patří k aktivní politické opozici a publikoval řadu článků na téma zneužívání amerických vojenských sil v zahraničí. Po teroristickém útoku na New York 11. září patřil k těm, kdo připomněli Americe spoluzodpovědnost za jiné teroristické akce v minulosti i přítomnosti. Jeho názory jsou možná nepopulární a hlavní proud amerického tisku je ignoruje, ale jeho argumenty vycházejí z pronikavých analýz a měli bychom jim naslouchat. Portrét aktivistického intelektuála, jemuž se přezdívá „rebel bez přestávky“, představuje jeho nejnovější úvahy, které prezentoval v rozhovorech, přednáškách a na veřejných vystoupeních v průběhu jara 2002.