Výlet
Rodinný výlet, který se proměnil v jakési tragikomické psychodrama. Babička Valerie se rozhodne převést urnu s popelem svého syna z Rakovníka na rodné Slovensko. Spolu s ní se vydávají na cestu její snacha i obě dospělé vnučky, starší v pokročilém stupni těhotenství i s pětiletým synem, mladší s manželem. V průběhu cesty se vyhrotí dlouho skrývané konflikty, aby zpod nánosu přetvářky i milosrdných ohledů vytryskla pravda. Někdy překvapivá, jindy hořká nebo i komická, ale vždy očistná.
Rodinný výlet, který se proměnil v jakési tragikomické psychodrama - to je téma druhého celovečerního snímku jedné z nejvýraznějších mladých českých filmařek Alice Nellis. Babička Valerie se rozhodne převézt urnu s popelem svého syna z Rakovníka na rodné Slovensko, což údajně bylo jeho přání. Podvoluje se mu její snacha i obě dospělé vnučky. Starší Ilona se na cestu vydává v pokročilém stupni těhotenství i s pětiletým synem, mladší Zuzanu doprovází dobrácký manžel Pavel. Jejich vztah prochází vleklou krizí a Zuzana, prožívající milostný románek s bohémským umělcem, uvažuje o rozchodu. Ani jedna z dcer si příliš nerozumí s pečovatelskou a starostlivou matkou, která se jim stále plete do života. V této rodinné sestavě se ve dvou autech vydávají směrem k rodišti zesnulého muže - k Novému Mestu nad Váhom. V průběhu cesty se ještě víc vyhrotí napjaté vztahy a konflikty, aby zpod nánosu přetvářky i milosrdných ohledů vytryskla pravda. Někdy překvapivá, jindy hořká nebo i komická, ale vždy očistná. Do hlavních rolí matky a jejích dospělých dcer obsadila režisérka v této své psychologické road movie jednu z nejpopulárnějších českých hereček Ivu Janžurovou společně s jejími dvěma dcerami - Sabinou a Theodorou Remundovými.