Městečko
Nevlídná česká obec zoufale a zároveň elegantně ztroskotává při pokusu přizpůsobit se kapitalistickým poměrům. Jízlivá společenská komedie Městečko je režijním debutem známého herce Jana Krause (Musím tě svést). Snímek je ironickou oslavou lidské statečnosti, která se projevuje v nepříznivých dobách a okolnostech a která je charakteristickým znakem českého filmu i české kultury obecně. Po Sametové revoluci roku 1989 zavane v obci Městečko vítr změn a svobody. Zdá se, že každý má zaručený návod na to, jak rychle zbohatnout. Nicméně velké sny se jeden po druhém rozplývají; vypadá to, že ekonomika volného trhu není tak pružná jako bývalí straničtí funkcionáři. Kraus vymodeloval řadu postav podle lidí, které osobně zná. Převážná část "neznámých" hereckých představitelů byla vybrána z regionálních divadel.