Láska shora
Poetické komediální road movie je zcela osobitým, hravým a vtipným vyprávěním o putování mladé dvojice nejen za zatměním slunce.
Komediální road movie Láska shora, charakterizované tvůrci jako „podivuhodná procházka po cestách mysli“, je hravým a vtipným vyprávěním o seznámení mladé dvojice a jejím putování za zatměním slunce. Zároveň je poetickým zamyšlením nad dopravou mezi místy a komunikací mezi lidmi. Hlavně je však osobitým portrétem dvou blízkých přátel režiséra Petra Marka - Prokopa Holoubka a Magdaleny Hrubé - ale i jejich okolí, města a přírody. Cestou prožívají nečekaná dobrodružství, mudrují a kvůli Prokopově zmatené povaze se ocitnou málem v nebezpečí... Režisér, který svůj film natáčel v amatérských podmínkách na 16 mm mechanickou kameru Bolex, neusiloval o dokonalou iluzi filmové reality a nesnažil se ani o psychologickou věrohodnost postav. Spíše si s filmovým prostorem a časem pohrával, spojoval zdánlivě nesourodé prvky, aby tak vytvořil jakousi „hudbu obrazu“, kde stejně důležitou roli jako hlavní hrdinové má příroda, „nepodstatné“ pohyby v pozadí či vítr ve vlasech vedlejší postavy.