Třicetiletá žena, posedlá sledováním filmů, prožije skutečný milostný román. Snímek je jakýmsi finským protějškem Deníku Bridget Jonesové.
Třicetiletá finská žena, posedlá sledováním filmů, prožívá skutečný milostný román a nachází štěstí. Ambiciózní snímek je komediální parafrází milostných filmových výjevů a velmi dobře obstojí ve srovnání s úspěšným, tematicky příbuzným filmem Deník Bridget Jonesové. "Mám třicáté narozeniny a nemůžu usnout," představuje se hlavní hrdinka, Iiris Vaaraová (Minna Haapkyläová). Mimo knihkupectví, kde pracuje, sestává její život z neustálé konzumace hollywoodských filmů a z dlouhé řady schůzek s novými a novými muži. Ačkoli její vztah s nadějným filmovým režisérem Markem (Peter Franzén) začíná slibně, vzápětí se oba rozcházejí. Při hledání vnitřního klidu a sebeúcty je tak Iiris odkázána jen sama na sebe. V poklidně plynoucím příběhu není žádný milostný výjev, který by neobsahoval příhodnou "hlášku" z nějakého filmu. Snímek je prošpikován odkazy a ukázkami nejtypičtějších hollywoodských postupů.