Okno naproti
Nejúspěšnější italský film loňského roku vypráví o neobyčejném setkání mladé ženy, žijící v poněkud stereotypním manželství, a osmdesátiletého muže, jehož osud poznamenala tragická událost za druhé světové války. Vysoce intimní dílo je zároveň poctou nedávno zesnulé legendě italské kinematografie Massimu Girottimu.
Giovanna ještě nedovršila třicet let života a už má za sebou delší, poněkud „unavené“ manželství s Filippem. Dělí svůj čas mezi nepříliš oblíbené zaměstnání, dvě malé děti a přivydělávání si pečením dortů pro místní kavárnu. Jedinou možnost úniku tíživému stresu představuje občasné noční pozorování pohledného mladého muže, žijícího za oknem protější budovy, a spřádání snů. Stereotyp Giovannina života naruší neznámý starý muž, kterého přivede Filippo jednoho večera domů. Počáteční nedůvěru vystřídá zesilující se fascinace osobou opředenou tajemstvím, jehož jednotlivé vrstvy Giovanna pomalu odkrývá. Záhadný osud osmdesátiletého Davida ovlivňuje život mladé ženy více, než je ochotna si připustit. Ozpetkův nový snímek, vyprávějící o síle neobyčejných setkání, jež umožňují dát životu nový a šťastnější směr, získal na vyhlašování italských národních filmových cen pět Davidů, mimo jiné pro nejlepší film, nejlepší herečku (Giovanna Mezzogiornová) a nejlepšího herce (v lednu 2003 zesnulá legenda italské kinematografie Massimo Girotti).