Rózsovy písně
V elegantní vile na předměstí Budapešti nachází tajné útočiště před fašistickým terorem skupinka Židů, jež doufá, že ji před smrtí ochrání renomé majitele domu – světově proslulého operního pěvce Rózsy. Znají však jen Rózsův zpěv: o chod domu a řešení všech krizí se stará dobrácký správce Géza. Příběh viděný očima Gézova dospívajícího syna inspirovaly skutečné události.
Podzim 1944. Židovští starousedlíci z maďarské Budapešti se propadají stále hlouběji do zoufalství a rezignace. Fašistický teror se stal součástí každodenního živoření a lidé, kteří nosí žlutou hvězdu, nemají mnoho vyhlídek na přežití. Musejí žít v ghettu, odkud už vede jen jedna cesta – cesta smrti. Muži a ženy, kteří našli tajné útočiště v jedné z předměstských vil, však naději mají: majitelem domu je totiž Imre Rósza, světově proslulý operní pěvec, který – navzdory tomu, že je Žid – se těší nedotknutelnosti díky svému výjimečnému postavení. Rózsa se se svými hosty nestýká: zůstává ve svém pokoji nahoře a osazenstvo domu smí slyšet pouze jeho zpěv. Celou domácnost udržuje v chodu správce Géza Halász, který má jako jediný kontakt s hostitelem. V průběhu vážných krizí, do nichž se obyvatelé vily dostávají, je to právě Géza, kdo si ví vždy rady. Nikdo to nemůže vidět lépe než správcův čtrnáctiletý syn, jehož očima je vyprávění nahlíženo. Film vznikl na základě skutečných událostí.