Bratranci z Ameriky
Hrdiny zábavného a výtvarně stylizovaného snímku jsou gangsteři Gino a Settimo, kteří jsou nuceni opustit New Jersey. Ideálním útočištěm se jim stane skotské Glasgow, kde žije a pracuje jejich bratranec Roberto. Roberto ale o jejich „živnosti“ nemá ani tušení...
Dva američtí gangsteři - Gino a Settimo - jsou nuceni opustit New Jersey a jako ideální útočiště se jim jeví skotské Glasgow, kde žije a pracuje jejich bratranec Roberto. Roberto nemá ani tušení, čím se bratranci živí, takže jim zpočátku věří, že jsou konzultanty reklamní agentury. Robertovou velkou láskou je jednak jeho malá restaurace, kde prodává zmrzlinové poháry a „fish & chips“, jednak Alice, která mu pomáhá, ale které stále nebyl schopen vyznat lásku. Po příjezdu bratranců se jeho poklidný a příjemně stereotypní život zcela změní – Gino začne flirtovat s Alicí a Settimo mu z dobré vůle pomůže zúčtovat s místní partou chuligánů, kteří ho stále obtěžují; Settimův způsob obrany se však zdá více než profesionální. Nakonec ale i zde platí známý filmový citát: „Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina.“ Snímek Bratranci z Ameriky je zábavným filmem s velmi vtipnou pointou. Režisér dokázal vytvořit velmi originální stylizaci filmu, jednak výtvarným pojetím, jednak podmalováním scén italskou hudbou.