Moře
V islandském rybářském městečku uprostřed mrazivé zimy vrcholí rodinné drama, jehož hlavními aktéry jsou despotická hlava rodiny Thordur, dva synové soupeřící o nástupnictví a odcizená dcera. Francouzka Kristín, která sem přijíždí jako snoubenka nejmladšího syna, je zděšenou svědkyní otevřeně propukající tragédie.
Rodinné drama se odehrává v islandském rybářském městečku, kde nová ekonomická realita podrývá po staletí neměnný život prostých rybářů. Stejně otřeseny jsou však i vztahy uvnitř rodiny majitele největší místní továrny na zpracování ryb – stárnoucího Thordura. Despotický podnikatel má tři děti: nejstaršího Haraldura, jenž pod jeho dohledem pracuje v továrně a doma zápasí s manželkou-alkoholičkou, intelektuálskou Ragnheidur, která v Reykjavíku vystudovala film a provdala se za Nora, a nejmladšího Agústa, v němž vidí svého nástupce. Mladík studuje v Paříži a místo o obchodování s rybami sní o umělecké dráze. Napětí v rodině vrcholí v okamžiku, kdy Agúst přijíždí na návštěvu se svou těhotnou francouzskou snoubenkou, na niž od první chvíle divoce žárlí jeho nevlastní sestra María. Své poslední slovo v rodinném konfliktu však ještě neřekla ani Thordurova druhá žena Kristín, ani stará, moudrá babička. Příběh byl inspirován divadelní hrou Olafura Hankura Símonarsona se mění v tragédii v okamžiku, kdy nad tradičními vztahy nabývají vrchu bezohledné intriky podnícené ziskuchtivostí a chlípností.