Opera v obývacím pokoji
Dokumentární snímek sleduje snahu bývalého profesionálního operního pěvce Richarda Whitea uskutečnit svůj sen - uprostřed anglického venkova, v rozlehlém interiéru svého obývacího pokoje, zorganizovat představení Mozartovy opery.
Dokumentární snímek sleduje snahu jednoho muže uskutečnit svůj sen uprostřed anglického venkova. Bývalý profesionální operní pěvec Richard White odhodlaně bojuje proti sousedské nevraživosti či omezujícím opatřením týkajícím se parkování, neboť je pevně rozhodnut zorganizovat představení Mozartovy opery doslova ve svém obývacím pokoji. Tichá vesnička Claxton tak získává věhlas, přivádějící nadšence a milovníky vážné hudby z širokého okolí, což se samozřejmě nelíbí klidumilovným starousedlíkům. Nejen českým filmovým divákům dobře známá režisérka Mira Erdevički doprovází Whitea při přípravách představení, s diskrétní samozřejmostí je přítomna všem důležitým okamžikům, udržujíc si vždy jistou emocionální vzdálenost od účastníků předkamerové reality. Přináší svědectví o odhodlání jednoho neobyčejného muže, jemně a citlivě volenými filmařskými prostředky upozorňuje na pozoruhodnou událost.