Federico Fellini - Očima druhých
Anouk Aiméeová, producent Dino De Laurentiis či scenárista Tullio Pinelli podávají svědectví o člověku, který žil filmem a pro film, věčně obklopen krásnými ženami. Nejčastěji vzpomínají na klíčová díla Felliniho filmografie, na jedinečný styl jeho práce, ale nejedna reminiscence má i ryze osobní ladění a vypovídá i o tom, kdo vzpomíná.
„Felliniho lze srovnávat s takovými mistry, jakým byl například Michelangelo Buonarroti.“ „Byl to génius.“ „Oživoval své sny na filmovém plátně.“ „Byl to kouzelník.“ „Měl svůj svět a byl jím zcela pohlcen.“ „Natáčet s ním nebyla práce, ale cesta životem.“ To jsou jen náhodně vybrané citace z vyprávění a vzpomínek lidí, jimž se Federico Fellini, klasik světové kinematografie a jeden z nesmrtelných v historii stříbrného plátna, nesmazatelně zapsal do paměti. Eckhard Schmidt, tvůrce dokumentu věnovaného umělci, který doslova elektrizoval každého, s kým se setkal či pracoval, nepozval před kameru jen známé tváře a velké osobnosti, jako jsou např. herečky Anita Ekbergová, Anouk Aiméeová, producent Dino de Laurentiis či scenárista Tullio Pinelli, jenž po boku Felliniho ušel nejdelší kus cesty. Slovo dal i skriptce, představitelce dívenky-anděla ze Sladkého života či majiteli restaurace, kam maestro Fellini rád chodíval. Ti všichni a mnoho dalších podávají svědectví o člověku, který žil filmem a pro film, věčně obklopen krásnými ženami. Nejčastěji vzpomínají na klíčová díla Felliniho filmografie, na jedinečný styl jeho práce, ale nejedna reminiscence má i ryze osobní ladění a vypovídá i o tom, kdo vzpomíná. Zasvěceným komentátorem je kritik a Felliniho životopisec Tullio Kezich.