Noora
Desetiletý chlapec Niaz se cítí zodpovědný za nehodu své malé sestřičky Noory, která je upoutána na lůžko. Chlapec se rozhodne bez vědomí rodičů vlastními silami dopravit dívenku do svatyně na vrcholu nepřístupné a nebezpečné hory a tam požádat o pomoc samotného boha.
Desetiletý chlapec Niaz žije v domě na lesní samotě s rodiči, babičkou a malou sestřičkou Noorou. Chudé živobytí zajišťuje rodině výroba dřevěného uhlí. Niaz jednou bez vědomí rodičů vezme žadonící sestru do vesnice, kde chce Noora na vlastní oči spatřit jednu z vymožeností „velkého světa“ – vlak. Dívenka však při pádu utrpí těžký úraz, po němž zůstane upoutána na lůžko. Veškeré snahy rodiny se upnou na způsob, jak získat prostředky na Noořinu léčbu. Niaz, který se za nehodu cítí zodpovědný, se rozhodne pomoci sestře zcela neobvyklým způsobem, jenž odpovídá jeho dětské představě o světě: za každou cenu chce Nooru tajně dopravit do svatyně na vrcholu nepřístupné a nebezpečné hory a požádat tam o pomoc samotného boha. Nejvyšší, všemohoucí bytost se totiž z babiččina vyprávění jeví jako velmi vstřícná... Celovečerní debut scenáristy a režiséra Mahmouda Shoulizadeha je natočen s minimem dialogů a odehrává se uprostřed majestátných přírodních scenerií. Příběh, jehož hrdiny jsou dvě děti, nezlomně a zároveň naivně soupeřící s nepřízní osudu, je pokračovatelem nejlepších tradic tzv. íránského filmového zázraku 90. let.