Stopař
Píše se rok 1922. Někde v pustých australských horách pronásleduje čtyřčlenná skupinka domorodého muže obviněného z vraždy bílé ženy. Vůdcem je policista bez uniformy a zároveň nenávistný rasistický fanatik. Následují jej jeho mladý kolega a starý veterán, najatý jen pro tuto příležitost. Místo honicího psa mají běloši domorodého stopaře, který je vede divokou přírodou a pod maskou povinné úslužnosti dlouho skrývá odvěkou zkušenost. Zdánlivý poklid skončí v okamžiku, kdy bílí jezdci nesmyslně zmasakrují rodinu tábořících Austrálců. Od té chvíle jsou v horách nepřáteli a musí čelit všudypřítomnému nebezpečí. Rolf de Heer rozvíjí tradiční westernové schéma s citem pro jednotlivé situace, s akcentem na pomalé tempo, provázené překvapivými zvraty v jednoduchém vyprávění, i na obecný přesah konkrétního "případu" (proto také postavy nemají jména). Ozvláštňuje svůj film využitím obrazů Petera Coada, jimiž nahrazuje reálné scény násilí. Nezvyklé je také použití písní Grahama Tardiffa s režisérovými texty, které komentují děj a jež zpívá domorodý zpěvák Archie Road.