Dva přátelé
Pino a Nunzio mají společný byt, ale jsou každý jiný. Když prosťáček Nunzio potřebuje pomoc, může se na přítele spolehnout. Snímek Dva přátelé si odvezl z Benátek 2002 cenu Opera Prima ex aequo s americkým filmem Roger Rodger.
Periferie metropole na severu Itálie. Pino a Nunzio se přistěhovali ze Sicílie a žijí spolu v jednom bytě, ale málo mezi sebou komunikují. Občas Nunzio zahrne svého druha lavinou paradoxních otázek, na něž Pino odpovídá suše, ale s ochotou. Nunzio se ale nikdy neptá, kam Pino odjíždí, když se za dveřmi bytu objeví kornout s rybami, což se stává poměrně často. Nunzio pracuje jako dělník v továrně na laky a výpary z nich pozvolna podkopávají jeho zdraví. Když se Nunzio nešťastně zamiluje do prodavačky Marie a současně se začne zhoršovat jeho zdravotní stav, Pino se mu snaží pomoci a neváhá riskovat svou práci a možná i život. Nakonec se odhodlá zbavit se pochybného trhovce, který mu práci zadává, aby mohl dát Nunziovi iluzi, že bude lépe. Film vznikl podle divadelní hry Nunzio, kterou oba autoři inscenovali v Messině. Třebaže za filmovou kamerou stáli poprvé, za film, který nazvali Dva přátelé, si odvezli z Benátek 2002 cenu Opera Prima ex aequo s americkým filmem Roger Dodger.