Apokalypsa - režisérská verze
Dalším filmem, který se dostal do kin v nové, "režisérské" verzi, je monumentální dílo moderního válečného filmu Apokalypsa Francise Forda Coppoly, který uvedl na 54. MFF v Cannes 2001 zrestaurovanou a přestříhanou podobu. Přidané sekvence obsahují jakýsi komentář k vietnamské válce a nové sekvence rovněž objasňují motivace hrdinů a průběh událostí.
Dalším filmem, který se dostal do kin v nové, "režisérské" verzi, je monumentální dílo moderního válečného filmu Apokalypsa Francise Forda Coppoly. Tvůrce uvedl na 54. MFF v Cannes 2001 zrestaurovanou a přestříhanou podobu snímku s copyrightem 2001 pod rozšířeným názvem Apocalypse Now Redux (ve významu "navrácená Apokalypsa"), s tím, že v roce 1979 se s ohledem na masové publikum snažil vyhnout nadměrné délce a nezvyklosti filmu. Coppola shledal film po dvaceti letech "poměrně krotkým" a zařadil do něj některé vynechané záběry a sekvence. Přidané sekvence obsahují jakýsi komentář k vietnamské válce a nové sekvence rovněž objasňují motivace hrdinů a průběh událostí. Původní průkopnická šestikanálová zvuková stopa 70mm filmové kopie byla převedena do současných systémů Dolby digital a DTS. Apokalypsa měla dva odlišné konce: 70mm kopie končily odjezdem Willarda a Johnsona a neobsahovaly žádné titulky, 35mm kopie končily surrealistickými výjevy bombardované a hořící Kurtzovy "říše". Režisér se však nikdy netajil tím, že si použitím tohoto (doslova apokalyptického) dovětku není jistý; záběry byly pořízeny mimo původní záměr, při likvidaci dekorací, kterou si vyžádala filipínská vláda. Nynější Apokalypsa - režisérská verze tudíž obsahuje pouze závěrečné titulky na černém podkladu.