Adaptace
Scenárista Charlie Kaufman adaptuje bestseller Zloděj orchidejí. Tvůrčí krizi mu ještě zhoršuje jeho dvojče, autorka knihy a její hrdina. Kaufman získal za scénář originální komedie Cenu BAFTA, herec Chris Cooper Zlatý glóbus a Oscara a režisér Spike Jonze Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně.